Design av butikkmateriell

Undersøkelser viser at 50-60 % av kjøpsbeslutningene gjøres i butikk. Med andre ord; mange forbrukere vet ikke hva de skal ha når de går inn i en dagligvarebutikk, og de trenger hjelp til å gjøre sine valg. Stor grad av impulskjøp i butikk gir muligheter for merkevareleverandører som legger arbeid og ressurser i sisteleddsmarkedsføring. De leverandørene som lykkes med å gripe forbrukernes oppmerksomhet i butikken, vinner også slaget om flest kunder.

Saturn har betydelig erfaring innen design av eksponeringsmateriell til bruk i butikk. Likevel har vi ikke bare stor lidenskap for den kreative utviklingen av reklamekonseptene. Vi vet at utvikling av effektivt butikkmateriell handler like mye om den praktiske gjennomføringen i butikk. Våre designere jobber gjerne derfor gjerne tett med kundens salgsapparat. Samtidig holder vi oss oppdatert på materialer og løsninger som forenkler håndteringen i butikk.

Når budskapet skal formidles på sekunder er forbrukerinnsikt viktig!

Enten vi skal utvikle materiell til en komplett lanseringskampanje eller designe en enkel sjokkselger, så benytter vi samme designprosess. Som med all annen markedsføring er det viktig å forstå målgruppen. Vi må forstå hvem de er og hva de ønsker. Først når vi har innsikt om deres kjøpsmotiv kan vi utvikle kommunikasjon som berører deres sanne behov.

Man har ikke mye tid til å fange og holde på kundens oppmerksomhet i butikk. De fleste tar seg ikke tid til å se en lang video eller lese en detaljert plakat. Vi har derfor fokus på å holde budskapet kort, samtidig som vi viser de unike produktfordelene på en kreativ måte.

Utvikling av innsalgspresentasjoner

En god innsalgspresentasjon er et av de første stegene i en vellykket produktlansering. Sørg for god struktur i presentasjonen slik at den flyter logisk, er engasjerende og er relevant for innkjøperen. Presentasjonen bør forklare hvem målgruppen er, deres behov og hvordan ditt produkt treffer målgruppens behov. Presentasjonen må også ha gode produktbilder og vise hvordan et produkt eller kampanje tar seg ut i butikk.

Involver oss om mulig tidlig i prosessen, gjerne fra utvikling av innsalgspresentasjoner til kjeder og innkjøpere. Vi har studio der vi kan ta produktbilder, og skulle det være behov for design av såkalte “mock-ups” av displayer og sjokkselgere, eller 3D-illustrasjoner av emballasje, så ordner vi også det.

    Helt uforpliktende

    Vi har lang erfaring innenfor produksjon av salgsmateriell.

    Våre profesjonelle designere vet hva som skal til for at ditt materiell skal stå ut fra mengden.

    Bred erfaring med produksjon av butikkmateriell innenfor en rekke forskjellige bransjer sikrer at vi har perspektivet du trenger.

    Vi ser de tingene som ofte kan være skjult i kulissene, og gjør justeringene som trengs for at du skal nå nye mål.

    Ta kontakt i dag for en helt uforpliktende samtale med våre engasjerte medarbeidere.

    Vi lover at du opplever samtalen som verdifull!

    ER DU KLAR FOR TAKE OFF?