Undersøkelser viser at 50 – 60 % av kjøpsbeslutningene gjøres i butikk…

butikkmateriell illustrasjon

Vår oppgave er å få kunden til å velge ditt produkt

Forbrukerinnstinkt = kjøpsutløsende butikkmateriell

Essensen i all kommunikasjon er forbrukerinnsikt. I butikk er det om mulig viktigere enn noe annet sted, fordi oppmerksomheten til kundene dine er ekstremt begrenset og påvirkes også av alle andre produkter. Legg på tidsklemma, masete unger og resten av livet som presser på; det krever en innsats å nå ut i butikk. Men det er mulig, og nøkkelen er forbrukerinnsikt:

  • I hvilke situasjoner vurderes ditt produkt?

  • Hva beskriver målgruppen din, og deres kjøpsmønster?

  • Hva trigger målgruppen din i kjøpsøyeblikket?

  • Hvordan er den typiske kundereisen for ditt produkt?

butikkmateriell kick illustrasjon

Det enkle er ALLTID det beste!

Sørg for at språk, farger og innhold på materiellet faktisk appelerer til målgruppen din. Si akkurat nok til at det pirrer nysgjerrigheten, og hold deg til ett budskap. Ofte vil man få frem veldig mange produktfordeler på én og samme flate, men problemet er at da oppfatter man ikke noen ting. Fokusér derfor på ett budskap, og underbygg budskapet med visuelle elementer som står frem for målgruppen.

butikkmateriell for kick saturn

Vil hjelper deg å se mulighetene!

Alle flater kan utnyttes

Distribusjonspakninger fortjener også å skinne! Ofte har man begrensinger på antall trykkfarger, men dette vet vi å utnytte. I tilfellet med Godt & Blandet er to PMS-farger plutselig blitt til et helt fargespekter, ved at vi legger transparente elementer oppå hverandre.

Godt og blandet Dpak
Butikkmateriell Display Lakerol Butikkmateriell Display Kick Butikkmateriell Display Atkins

Sørg for displayer som skiller seg ut i butikk

  • Displayet skal løfte frem produktet ditt, og sørge for at det skaper interesse og oppmerksomhet i butikk.

  • Vi konstruerer og designer display som er skreddersydd for akkurat ditt produkt.

  • Vi kjenner dagligvarebransjen godt, og vi vet hvilke krav som stilles til distribusjon, kvalitet og brukervennlighet.

rundt bakgrunn for butikkmateriell

Vippetasser kan doble salget

Vippetasser er ideelle til å introdusere nye produkter, vise tilbudsprodukter, informere om produktforbedringer eller skape mersalg!

De er rimelige å produsere, tar opp liten plass i butikk og du kan utheve kommunikasjon fra på displayet, slik at forbruker ikke kan unngå å legge merke til deg!

Butikkmateriell vippetasser

For å lykkes i butikk må man også tenke utenfor butikk.
Hva slags forhold har kundene til deg før de går inn i butikken, og hva sier
de om deg etter at de har kjøpt produktet?
Vi brenner for å hjelpe deg med å skape en god kundereise
og gleder oss til å høre fra deg!

Butikkmateriell illustrasjon 2

Trenger du hjelp til utforming av butikkmateriell?