Undersøkelser viser at 50 – 60 % av kjøpsbeslutningene gjøres i butikk…
Vår oppgave er å få kunden til å velge ditt produkt
Forbrukerinnstinkt = kjøpsutløsende butikkmateriell
Essensen i all kommunikasjon er forbrukerinnsikt. I butikk er det om mulig viktigere enn noe annet sted, fordi oppmerksomheten til kundene dine er ekstremt begrenset og påvirkes også av alle andre produkter. Legg på tidsklemma, masete unger og resten av livet som presser på; det krever en innsats å nå ut i butikk. Men det er mulig, og nøkkelen er forbrukerinnsikt:
Det enkle er ALLTID det beste!
Sørg for at språk, farger og innhold på materiellet faktisk appelerer til målgruppen din. Si akkurat nok til at det pirrer nysgjerrigheten, og hold deg til ett budskap. Ofte vil man få frem veldig mange produktfordeler på én og samme flate, men problemet er at da oppfatter man ikke noen ting. Fokusér derfor på ett budskap, og underbygg budskapet med visuelle elementer som står frem for målgruppen.
Vil hjelper deg å se mulighetene!
Alle flater kan utnyttes
Distribusjonspakninger fortjener også å skinne! Ofte har man begrensinger på antall trykkfarger, men dette vet vi å utnytte. I tilfellet med Godt & Blandet er to PMS-farger plutselig blitt til et helt fargespekter, ved at vi legger transparente elementer oppå hverandre.
Sørg for displayer som skiller seg ut i butikk
Vippetasser kan doble salget
Vippetasser er ideelle til å introdusere nye produkter, vise tilbudsprodukter, informere om produktforbedringer eller skape mersalg!
De er rimelige å produsere, tar opp liten plass i butikk og du kan utheve kommunikasjon fra på displayet, slik at forbruker ikke kan unngå å legge merke til deg!
For å lykkes i butikk må man også tenke utenfor butikk.
Hva slags forhold har kundene til deg før de går inn i butikken, og hva sier
de om deg etter at de har kjøpt produktet?
Vi brenner for å hjelpe deg med å skape en god kundereise
og gleder oss til å høre fra deg!