Utvikling av ny visuell profil
Vingmans logo og profil representerer fremtiden innen regnskapstjenester. Omfavnelsen av det teknologiske og skybaserte, sammen med den personlige rådgivende ekspertisen gir Vingman en helt unik posisjon i markedet. Logo, farger, typografi og designelementer spiller på lag med Vingmannens historiske betydning, samt Vingmans visjon og ønskede posisjon for fremtiden.
Periode: Høsten 2019 – høst 2020
Involverte: Lars (prosjektleder og innholdsproduksjon), Kathrin (designer), Tor, Aletta og Renate (programmering), Laila og Halvard fra Vingman
Uttale: vingmann
Etymologi: via amerikansk-engelsk wingman ‘støttespiller’,
fra engelsk wingman ‘pilot som flyr bak leder i en formasjon’
Historisk sett var vingmannens rolle å støtte luftkamp ved å gjøre en flyging både tryggere og mer kapabel. For Vingman betyr det å være en støttespiller. En som står ved din side og som løfter bedriften din til nye høyder.
Logoen er designet for å gi et distinkt og karakteristisk avtrykk. Formuttrykket er både moderne og pålitelig, noe som speiler Vingmans verdier og posisjon.
Symbolet i logoen gir assosiasjoner til et menneske som er dynamisk, noen som alltid er ved din side og som leder deg i riktig retning. En moderne tolkning av vingmannens historiske rolle.
Nytt nettsted
Når vi utarbeidet nytt nettsted for Vingman hadde vi brukeren av nettstedet i fokus. Godt innhold som gir brukeren svar på det han/hun lurer på, gir større sjanse for å få flere henvendelser og potensielle nye kunder. Vingman ønsket også hjelp til å produsere innhold på nettstedet. For å sikre at innholdet som skulle produseres både gir nye kunder og er i tråd med Vingmans mål og visjoner, hadde vi en grundig innsiktsfase med blant annet definering og posisjonering av Vingman i markedet, brukertesting og intervjuer av eksisterende og potensielle kunder.
Vingman er et rådgivende regnskapsbyrå. Det innebærer at de gjør mer enn den tekniske delen av regnskapsføringen. Vingmannens rolle er å være tett på kunden – gjerne i forkant med økonomiske råd og løsninger. For å synliggjøre dette har vi utarbeidet en fagblogg, med relevante artikler og spesifikt innhold til de bransjer Vingman ønsker å tiltrekke seg. Over tid skal bloggen bli et oppslagsverk som vil styrke Vingmans posisjon som det rådgivende regnskapsbyrået.
Annonsering på Google og i sosiale medier
Blogginnleggene deles ved hjelp av dynamiske annonser på sosiale medier for skape mer trafikk inn til bloggen.
“Hovedmålet med nettsiden er å formidle hvordan de ansatte i Vingman skaper verdi for sine kunder. Det er de ansattes brede kompetanse som er Vingmans konkurransefortrinn.”
Lars Vetterstad, rådgiver i Saturn